Rådgiver innkjøp - 50%

Experis er Norges største konsulent- og rekrutteringsselskap med 500 konsulenter. Vi tilbyr høyt kvalifiserte konsulenter og rekruttering innen fagområdene Engineering, Finance og IT. Experis Executive rekrutterer toppledere og nøkkelpersoner innen privat og offentlig sektor. Blant våre kunder finner du over 90 % av Norges største børsnoterte selskaper. Experis er en del av ManpowerGroup og er kåret til et av verdens mest etiske selskaper.

 

Som konsulent i Experis får du tilgang til et bredt spekter av utfordrende stillinger og prosjektoppdrag. Sammen med oss bygger du din karriere. Vi bidrar til at du når dine mål på kort og lang sikt gjennom vårt nasjonale og globale nettverk. Besøk oss på experis.no.

 

For Ruter # søker vi etter en rådgiver innkjøp/Offentlige anskaffelser i 50% stilling til kundens innkjøpsavdeling. Varighet 6 mnd. fra oppstart i september 2019 - med opsjon på 12 mnd.

 

Aktuell ressurs må ha erfaring og kompetanse med offentlige anskaffelser, ledelse av tverrfaglige prosjekter, samt god evne til å tolke organisatoriske behov og formulere en formålsrettet anskaffelse som løser oppdragsgivers behov på en god måte. Rådgiver bør ha erfaring med å gjennomføre offentlige anskaffelser fra A-Å. Det forventes at rådgiver er selvgående.

 

Om stillingen - Arbeidsoppgaver

Rådgivers rolle i ovennevnte anskaffelsesprosessene er å ivareta det overordnede perspektivet, sørge for fremdrift og struktur, sikre godt tverrfaglig samarbeid og god kvalitet i anskaffelsesprosesser og leveranser, samt koordinere ressurser fra oppdragsgiver og holde dialog med deltakere og sluttbrukere.

 

Rådgivers oppgave i innkjøpsoppdragene - inkluderer å involvere riktige ressurser fra oppdragsgivers organisasjon og relevante eksterne aktører, utarbeide et konkurransegrunnlag som beskriver en hensiktsmessig løsning på det aktuelle behovet, gjennomføre anskaffelser via oppdragsgivers KGV system, gjennomføre dialogmøter og- konferanser, forhandlinger og evaluere tilbydere.

 

Typiske oppgaver kan være å;

- etablere/fornye rammeavtaler

- kvalitetssjekke mini-konkurranser og tilbudsforespørsler, og gjennomføre enkelte anskaffelser.

- andre oppgaver knyttet til anskaffelsesprosesser f.eks. referatskriving, innsynssaker, behovskartlegging o.l. må også påregnes.

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Minimum 3 år høyere utdanning
  • God forretningsforståelse og evne til å raskt å sette seg inn i både forretningsbehov og IT-løsninger
  • Minst 3 års erfaring med offentlig anskaffelser
  • Erfaring med å gjennomføre anskaffelser iht. LOA
  • Erfaring med oppfølging og dialog med eksterne leverandører

 

Det er en fordel at konsulenten har erfaring med:

  • Doffin
  • Forsyningsforskriften
  • EU-supply eller andre KGV løsninger

 

Personlige egenskaper

  • Kreativ, utviklings- og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Gjennomføringskraft
  • Fleksibel, initiativrik og positiv
  • Personlig egnethet vektlegges

 

Krav til språk: Skandinavisk

  • Arbeidsspråket er norsk, og det er viktig at konsulenten har evne til å kommunisere uten vesentlige språklige barrierer, muntlig som skriftlig
  • Engelsk minimum nivå B2

 

Interessert ?

Registrer din CV på www.experis.com og søk stillingen.

Søknader vil bli behandlet fortløpende - Kontakt oss gjerne for spørsmål.

- Velkommen som søker !

 

 

 

 

 

 

Hva kan Experis tilby deg

 

Vil du være med og videreutvikle Norges største konsulent- og rekrutteringsselskap? Vi arbeider med Norges ledende virksomheter, og har et stort internasjonalt nettverk.  Du vil få store muligheter for personlig og faglig utvikling, og varierte og utfordrende oppdrag. Vi har konkurransedyktige betingelser, pensjons- og forsikringsordninger og et sterkt sosialt miljø. Du får god oppfølging av din egen rådgiver og personlig karriereveiledning. Vi tilbyr også et bredt spekter av ulike kurs. I tillegg vil du få muligheten til å delta på flere av våre faglige og sosiale arrangementer samt rabatter på trening, bank/forsikring, studier, helse/fritid.

Stillingsinformasjon

Antall stillinger: 1
Industri: Finance
Fagfelt: Innkjøp
Underkategori: - Innkjøp
Stillingstype: Engasjement/Vikariat, Deltid
Arbeidssted: Oslo
Rolle: Fagperson, Rådgiver

Søk på stillingen

Publisert: 10.07.2019
Søknadsfrist: Snarest
Ref. nr.: 1030682
Søk på stillingen

Kontaktinformasjon

Kjetil Lian
Kjetil.Lian@no.experis.com

Karit Wiig
Karit.Wiig@no.experis.com